Kadra

Szkoła

 

Agnieszka Godlewska - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wychowawca kl. II A, wychowawca świetlicy

Swoja pracę staram się rozpoczynać trzema cytatami:

„Dzieci rodzą się ze skrzydłami, nauczyciele pomagają im je tylko rozwinąć”,

„Dziecko chce być dobre.

Jeśli nie umie – naucz.

Jeśli nie wie – wytłumacz.

Jeśli nie może – pomóż…”

„Kiedy śmieje się dziecko śmieje się cały świat” Janusz Korczak

W swej pracy staram się rozwijać skrzydła dzieci, aby mogły one pofrunąć w życie z wiedzą i mądrością a przede wszystkim, aby w przyszłości stały się dobrymi ludźmi. Staram się być kreatywna i mam wiele pomysłów, które wykorzystuję w swej pracy.

Jestem absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej o kierunku: Edukacja wczesnoszkolna oraz pedagogika specjalna. Jestem trenerem Edukacji przez Ruch i instruktorem sportu osób niepełnosprawnych –żeglarstwo. Chętnie się rozwijam i podejmuje nowe wyzwania. W pracy jestem oddana dzieciom i temu, co robię z nimi. Praca z dziećmi sprawia mi ogromną radość.

Poza szkołą lubię: czytać książki, słuchać muzyki, chodzić po górach a najlepiej się czuję, gdy żegluję. :)

 

Wioletta Przeździecka - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wychowawca kl. II W

Jestem mamą dwójki dzieci, nauczycielem z pasją. Jako absolwent specjalności pedagogika opiekuńcza i socjalna oraz pedagogika wczesnoszkolna zostałam przygotowana do pracy w szkole, jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, pedagog szkolny, wychowawca w świetlicy, animator zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych. Chętnie podejmuję współpracę z rodzicami i środowiskiem lokalnym.

Do moich najsilniejszych stron należy umiejętność pracy w stresie, bezkonfliktowa współpraca z ludźmi, umiejętność pracy w zespole, zdolności komunikacyjne, empatia i kreatywność.

 

Anna Jeżak - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wychowawca kl. III A, terapeuta pedagogiczny

Praca z dziećmi to moja pasja. Dostarcza mi wiele radości i satysfakcji.  Ważny dla mnie jest dobry kontakt z moimi uczniami. Pochylam się nad ich problemami, cieszę z sukcesów, pomagam w trudnych sytuacjach. Dostrzegam w każdym dziecku jego mocne strony. Lubię obserwować jak uczniowie z każdym dniem więcej wiedzą i umieją.  W codziennej pracy wzbogacam i rozwijam ich wiedzę i umiejętności wykorzystując atrakcyjne i sprawdzone metody. Lubię jak dzieci zadają pytania, pracują w grupach, z wypiekami na twarzy tworzą własne dzieła. Dzięki dzieciom każdy dzień w mojej pracy to niespodzianka. Ich naturalność, ciekawość świata, otwartość sprawiają, że wchodzę do klasy z uśmiechem na twarzy. Wolne chwile spędzam z dobrą książką i spokojną muzyką w zaciszu domowym albo na długim spacerze z psem.

 

Ewa Łączyńska - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wychowawca kl. I E

Motto, które przyświeca mi w pracy zawodowej to:

„Dziecko to nie naczynie, które należy napełnić, ale ogień który należy zapalić…” (C.G.Jung)   

Praca nauczyciela jest dla mnie wielką pasją i zamiłowaniem. Nieustannie poszukuję ciekawych metod pracy, aby uatrakcyjnić proces nauczania i dotrzeć do każdego dziecka. Staram się być pomysłowa i kreatywna w nauczaniu dzieci. Jestem osobą obowiązkową, opiekuńczą, konsekwentną w działaniu i dużo od siebie wymagającą. Wolny czas lubię spędzać w ogrodzie, pielęgnując i dbając o każdą najmniejszą roślinę. Lubię otaczać się kwitnącymi kwiatami i nie wyobrażam sobie bez nich życia. Dzieci to moje kwiaty.

 

Monika Fitas - Durka - nauczyciel języka polskiego, wychowawca klasy VI M

Książka, która zawsze poprawia mi humor to "Cień wiatru" Carlosa Ruiza Zafóna. To urzekająca powieść, w której czytelnik wędruje wraz z bohaterami po ulicach Barcelony w scenerii gotyckiej i renesansowej, secesyjnej i powojennej. Opowieść osnuta jest na wątku fascynacji książkami i ich niesamowitymi światami.

Tak też najchętniej spędzam czas wolny - czytając książki. One pozwalają na poczucie przeżywania wielu przygód, przebywania w miejscach, o jakich można marzyć, wnikania w interesujące ludzkie osobowości.

Czytanie pozwala przeżyć nie tylko swoje życie :)

Gdybym miała kiedyś trafić na bezludną wyspę, z pewnością chciałabym mieć u swego boku Robinsona Crusoe. Dlaczego? Każdy, kto przeczytał powieść Daniela Defoe wie, że wyspa wymagała niezwykłej dzielności i stawiania czoła przeciwnościom. Dobrze wówczas jest mieć przy sobie osobę, na którą można liczyć, przyjaciela, który wesprze w trudnych chwilach.

Cechami cenionymi przeze mnie w innych ludziach są prawdomówność, stałość, wierność swym przekonaniom i stawianie czoła nawet najtrudniejszym sytuacjom; umiejętność życia w zgodzie z samym sobą.

 

Krystyna Szczepańska - nauczyciel języka polskiego (na urlopie)

 

Katarzyna Wiązecka - nauczyciel matematyki

Jestem osobą spokojną i cierpliwą, pogodnie patrzącą na świat. Już jako uczennica szkoły podstawowej wiedziałam, że w przyszłości chcę zostać nauczycielką. Matematyki, bo matematykę lubiłam od zawsze. Pracowałam w szkole średniej, gimnazjum oraz szkole podstawowej. Uważam, że zawód nauczyciela, wychowawcy jest swego rodzaju misją, bardzo ważną i odpowiedzialną. Praca z dziećmi i młodzieżą daje mi dużo radości i satysfakcji. W ludziach cenię uczciwość, pracowitość i poczucie humoru.  Kocham wszelkiego rodzaju muzykę od muzyki poważnej, klasycznej po ludową np. góralską. W wolnych chwilach dla relaksu zajmuję się różnego rodzaju rękodziełem.

 

Anna Bukowska - lektor języka angielskiego

W pracy z dziećmi staram się integrować wiele technik uczenia: TPR (Total Physical Response), piosenki, drama, art& craft, CLIL (Content& Language Integrated Learning), projekty, oraz wiele innych. Można wymieniać bez liku, ale zamknę to w dwóch słowach: CAŁKOWITE ZANURZENIE (total immersion). Polega to na stworzeniu naturalnego środowiska, w którym operuje się wyłącznie językiem docelowym stwarzając realną sytuację, podobną do tej, którą spotykamy wyjeżdżając za granicę. Dzięki tej metodzie dzieci nawet nie wiedzą, że wiedzą, bo nie zastanawiają się, po prostu chłoną i działają. Moim cele na tym etapie edukacyjnym jest zaprzyjaźnienie dziecka z językiem angielskim, stworzenie stabilnego fundamentu, aby z bagażem dobrych wspomnień i mocnych podstaw pewniej wstępowało w „szeregi” dalszej edukacji językowej. 

 

Joanna Pietkiewicz - lektor języka angielskiego

Gdybym trafiła na bezludną wyspę, zabrałabym ze sobą Anię z Zielonego Wzgórza. Dlaczego? Bo chyba jesteśmy do siebie podobne. Obie jesteśmy nauczycielkami, więc miałybyśmy wiele wspólnych tematów do rozmowy... Ania uwielbia marzyć - ja również. Leżąc nad błękitną laguną, mogłybyśmy „podróżować” po całym świecie i wymyślać przeróżne historie zapominając, że wyspa jest zamieszkana tylko przez nas dwie.

Wspólną wartością jest dla nas również przyjaźń. Mogłabym liczyć na to, że w razie potrzeby Ania pomoże mi w trudnych chwilach lub odwrotnie - będzie się ze mną śmiała aż rozbolą nas mięśnie brzucha i policzków. Obie jesteśmy również uparte. Uważam, że ta cecha charakteru pozwala wytrwale dążyć do wyznaczonych celów i nie poddawać się, kiedy napotka się trudności. Na bezludnej wyspie nie mogłoby również zabraknąć Foresta Gumpa. W czasie swojego trudnego i jednocześnie niesamowitego życia, nigdy nie stracił optymizmu i wiary w człowieka. Tak- te dwie postaci chętnie zabrałabym ze sobą na bezludną wyspę.

 

Magda Mikulska-Rekita - lektor języka angielskiego

 

Dorota Chimicz - lektor języka angielskiego, wychowawca kl. V D

 

Monika Karaszewska - lektor języka angielskiego

 

Fernando Garcia Melendez - lektor języka hiszpańskiego, native speaker

 

Elwira Studzińska - lektor języka hiszpańskiego, nauczyciel historii i społeczeństwa

 

Sylwia Moczadłowska - nauczyciel przyrody, wychowawca kl. V D

 

Agnieszka Kosowska - nauczyciel muzyki, wychowawca kl. IV K, wychowawca świetlicy

 

Krzysztof Nasternak - nauczyciel zajęć komputerowych, wychowawca kl. IV K, wychowawca świetlicy

W pracy pedagogicznej najważniejsze jest dla mnie wspieranie uczniów w rozwoju i w procesie uczenia się. Przykładam dużą wagę zarówno do nauczania praktycznej wiedzy i umiejętności, jak i przekazywania wartości oraz kształtowania i wzmacniania w uczniach pozytywnych cech ich charakterów.

W relacjach z ludźmi najbardziej cenię otwartą, szczerą komunikację i wzajemny szacunek. Jest to dla mnie ważne zarówno w życiu prywatnym, jak i w kontakcie z uczniami.

Wolny czas najbardziej lubię spędzać z bliskimi osobami. Relaksuje mnie i odpręża pływanie, kino i muzyka. Bardzo lubię podróże – zarówno te bliższe, jak i dalsze.

 

Agnieszka Krzysiak - nauczyciel plastyki i zajęć technicznych

Moim sposobem na trudności dnia codziennego jest rodzina. Wsparcie najbliższych, dom, który jest azylem, to bezcenne źródła życiowej energii.

Wolny czas to dla mnie towar deficytowy. Jeżeli się pojawia, dzielę go pomiędzy ciekawą lekturę a rękodzieło.

Praca w szkole jest bardziej powołaniem niż zawodem. Z moimi uczniami odkrywam świat sztuki i twórczości. To nieustanna wymiana doświadczeń, praca z wyobraźnią, płaszczyzna porozumienia.

 

Radosław Kosz - nauczyciel wychowania fizycznego

 

Siostra Urszula Maciejewska - nauczyciel religii

 

Justyna Celewska - wychowawca świetlicy

”Dobry wychowawca, który nie wtłacza a wyzwala, nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje, nie żąda a zapytuje – przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil”

Janusz Korczak

Absolwentka pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej. Artystyczna dusza, wiecznie uśmiechnięta, niepoprawna marzycielka. :)

Jestem nauczycielem i przyjacielem. Wysłucham, doradzę, pomogę rozwiązać problem. Każde dziecko jest dla mnie równorzędnym rozmówcą. Nie oceniam, nie krytykuje, lecz chwalę i doceniam każdy, nawet najmniejszy sukces młodego człowieka. Praca z dziećmi to dla mnie pasja, wyzwanie i radość każdego dnia.

W wolnych chwilach czytam książki, rysuję i uczę się gry na gitarze.

 

Paulina Białecka - wychowawca świetlicy

 

  

Copyright © 2012 Prywatna Szkoła Podstawowa w Milanówku