Dla Rodzica i Ucznia

Oferta edukacyjna

Dlaczego warto być uczniem MPSP?

Umiemy uczyć

Między innymi świadczą o tym wyniki egzaminu ósmoklasisty.

W ostatnim egzaminie ósmoklasisty ze wszystkich szkół w Milanówku mieliśmy najlepszy wynik z matematyki i języka polskiego. Byliśmy w kilku procentach najlepszych szkół w całej Polsce.

Osiągnięcia naszych uczniów z ubiegłych lat:

maj 2022

  • jęz. polski – 72,69% (średnia krajowa 60%)
  • matematyka – 95% (średnia krajowa 57%)
  • jęz. angielski – 97,13% (średnia krajowa 67%)

W klasie 16 osobowej aż 8 uczniów zdobyło 100% punktów jednocześnie z matematyki i j. angielskiego, a 10 uczniów z przynajmniej jednego przedmiotu!

maj 2021

  • Język polski - 77,14% (średni wynik w woj. mazowieckim to 60%)
  • matematyka - 82,29% (średni wynik w woj. mazowieckim to 47%)
  • jęz. angielski - 82% (średni wynik w woj. mazowieckim to 54%)

Nasi uczniowie osiągnęli na pierwszym egzaminie ósmoklasisty wynik plasujący nas w 9 staninie wyników w całej Polsce z matematyki i języka angielskiego, co oznacza, że należymy do 5 % najlepszych szkół w Polsce. Z języka polskiego uplasowaliśmy się w 8 staninie, co oznacza, że należymy do 11 % najlepszych szkół z tego przedmiotu.

maj 2020

  • jęz. polski - 82% (średni wynik w woj. mazowieckim to 62%)
  • matematyka - 80% (średni wynik w woj. mazowieckim to 51%)
  • jęz. angielski - 82% (średni wynik w woj. mazowieckim to 59%)

Podobnie nasze wyniki poprzedniego sprawdzianu szóstoklasisty były jednymi z najlepszych wśród szkół w Polsce.

Nasi uczniowie dostają się do najlepszych szkół średnich. Zdobywają sukcesy w konkursach kuratoryjnych.

Umiemy budować relacje i uczyć kompetencji społecznych oraz osobistych opartych na szacunku, rozwiązywaniu problemów, umiejętności wnoszenia wkładu i poczucia bycia ważnym

  1. W pracy z klasą realizujemy program i idee Pozytywnej Dyscypliny, która poprawia atmosferę między dziećmi, pomagając im rozwiązywać bieżące trudności i czuć się dobrze w miejscu, gdzie spędzają tyle czasu. Dodatkowa godzina wychowawcza pozwala na realizację programu i budowania kompetencji społecznych i osobistych.
  2.  
  3. Podchodzimy do każdego indywidualnie, w naszej szkole znajdziesz specjalistyczną pomoc psychologiczną, logopedyczną i terapeutyczną
  4.  
  5. W indywidualnej pracy wychowawczej pracujemy metodą Tutoringu Szkolnego (każdy uczeń od 4 tej klasy wybiera sobie zaufanego nauczyciela, z którym wchodzi w bliższą relację, pracuje z nim, spotyka się regularnie i wyznacza sobie cele nie tylko edukacyjne; tutor spotyka się także z Rodzicami i wspólnie pochyla się nad rozwojem ucznia). Oprócz tego każda klasa ma wychowawcę.
  6.  
  7. W naszej szkole o problemach rozmawiamy i szukamy najlepszych dla wszystkich rozwiązań
  8.  
  9. Uczniowie korzystają z telefonów komórkowych zgodnie z regulaminem do tego przeznaczonym – na przerwach uczniowie spędzają czas razem w bezpośrednim kontakcie – smartfony są używane tylko w jasno określonych sytuacjach
  10.  
  11. W naszej szkole panuje ciepła i kameralna atmosfera – podkreślają to bardzo nasi Uczniowie i Rodzice

Rozszerzamy program nauczania

  1. Klasy 1-3
  2.  
  3. W klasach I-III uczniowie mają 29 godzin w tygodniu zajęć obowiązkowych (w szkołach publicznych jest to 20 godzin – o 45% więcej), w tym:
    1. 18 godzin w tygodniu edukacji wczesnoszkolnej z wychowawcą (w tym 2 godziny dzielone w małych grupach umożliwiające pracę wyrównawczą i pracę nad talentami);
    2. 6 godz. tygodniowo języka angielskiego (w tym 2 godziny dzielone w małych grupach umożliwiające pracę wyrównawczą i pracę nad talentami);
    3. 3 godziny wychowania fizycznego
    4. 1 godzina muzyki
    5. 1 godzina zajęć komputerowych (każdego dnia uczniowie pracują z wykorzystaniem )
    6. 2 godz. religii dla uczniów, których rodzice deklarują taką potrzebę
  4. Klasy 4-8
  5.  
  6. Od klasy IV mamy 6 godz. tygodniowo języka angielskiego w małych grupach (2 razy więcej niż w szkołach publicznych)
  7.  
  8. Od klasy IV prowadzimy drugi język nowożytny – język hiszpański, 2 godz. w tygodniu w małych grupach (w szkołach publicznych dopiero od klasy VII)
  9.  
  10. Od klasy IV mamy 2 godziny więcej matematyki i 1 godzinę więcej języka polskiego niż w szkołach publicznych (dodatkowo jedna z tych godzin dzielona jest na 2 mniejsze grupy – praca z uczniami zdolnymi i potrzebującymi wsparcia)
  11.  
  12. Siódma i ósma klasa – możliwość rozszerzenia matematyki, w praktyce oznacza to, że klasa podzielona jest na 2 części i pracuje równolegle na dwóch poziomach – podstawowym i rozszerzonym z 2 nauczycielami; poziom rozszerzony podejmują uczniowie, którzy w dalszych etapach edukacyjnych chcą rozwijać swoje pasje matematyczne
  13.  
  14. W klasach siódmej i ósmej uczniowie uczestniczą w profilu przedmiotowym - wybierają 1 z 5 przedmiotów z którego będą pisać egzamin poza podstawowymi przedmiotami - mają z tego przedmiotu dodatkową godzinę zajęć
  15.  
  16. Od klasy IV do VIII mamy średnio o 25 % więcej lekcji w tygodniu w porównaniu z typową szkołą – przeznaczamy więcej czasu na realizację tego samego materiału.

Pracujemy metodami aktywizującymi uczniów, ważna jest wiedza i umiejętności a nie ocena

  1. Pracujemy stosując metody Oceniania Kształtującego, gdzie ważny jest cel lekcji oraz informacja zwrotna podsumowująca 45 minut pracy; uczniowie dostają dokładne wytyczne co będzie sprawdzane podczas pracy klasowej (kryteria sukcesu)
  2.  
  3. Prace domowe zadawane są z głową – z wyprzedzeniem, nie z każdego przedmiotu, są też prace nieobowiązkowe
  4.  
  5. Prace klasowe można poprawiać, jest na to przeznaczona specjalna godzina

Kształtujemy kompetencje społeczne i aktywizujemy uczniów

  1. Mamy różne sekcje uczniowskie – wolontarystyczna, dekoratorska, ekologiczna, muzyczna czy organizatorska, w ramach których uczniowie podejmują bardzo różne działania na rzecz społeczności szkolnej i nie tylko,
  2.  
  3. Podejmujemy inicjatywy klasowe – np. zbiórka klasy na akcję charytatywną, na nowy stół do piłkarzyków dla szkoły lub na wycieczkę klasową,
  4.  
  5. Podejmujemy inicjatywy wynikające z indywidualnej pracy z tutorem, np. ogródek szkolny

Opiekujemy się i dajemy bezpieczeństwo:

  1. Bezpieczny zamknięty teren dostosowany do uczniów szkoły podstawowej
  2.  
  3. Świetlica działa w godzinach 7.00-18.00
  4.  
  5. Budujemy relacje – Rodzice i Uczniowie nam ufają

Rozwijamy pasje i zainteresowania

  1. Bogata oferta zajęć dodatkowych, część z nich mieści się w regularnej opłacie za szkołę
  2.  
  3. Zajęcia sportowe, plastyczne, teatralne, informatyczne, muzyczne, koła przedmiotowe, zajęcia profilowe w starszych klasach

Ważne są Dzieci

  1. Traktujemy je podmiotowo, szkoła jest miejscem w którym mają czuć się dobrze i bezpiecznie
    1. Słuchamy dzieci i obdarzamy takim samym szacunkiem jak dorosłych, stawiając jednocześnie zdrowe granice

Ważni są Rodzice

  1. Współdziałamy z Rodzicami w wychowaniu i kształtowaniu osobowości uczniów
  2.  
  3. Rezerwujemy czas na spotkania indywidualne z Rodzicami
  4.  
  5. Stale pracujemy nad formą komunikacji – comiesięczny newsletter z życia szkoły, ankieta podsumowująca rok szkolny, sprawnie funkcjonujący sekretariat, budowanie oferty zajęć dodatkowych na podstawie ankiet dla rodziców
  6.  
  7. Prężnie działająca Rada Rodziców
  8.  
  9. Trzy razy w roku mamy integracyjne spotkania całej społeczności szkolnej - Jesienny Rajd Rowerowy i piknik, Zimowe Spotkanie Świąteczne i Dzień Talentów w maju połączony z piknikiem.

Ważni są Nauczyciele

  1. Regularnie poświęcamy czas na wymianę wzajemnych doświadczeń z pracy z naszymi uczniami w zespołach nauczycielskich i radach pedagogicznych
  2.  
  3. Mamy najlepszych specjalistów w swojej dziedzinie
  4.  
  5. Stale się szkolimy
  6.  
  7. Lubimy się i dbamy o wzajemne relacje

 

Spacer po szkole:

Copyright © 2012 Prywatna Szkoła Podstawowa w Milanówku