Między innymi świadczą o tym wyniki egzaminu ósmoklasisty.
W ostatnim egzaminie ósmoklasisty ze wszystkich szkół w Milanówku mieliśmy najlepszy wynik z matematyki i języka polskiego. Byliśmy w kilku procentach najlepszych szkół w całej Polsce.
Osiągnięcia naszych uczniów z ubiegłych lat:
maj 2022
jęz. polski – 72,69% (średnia krajowa 60%)
matematyka – 95% (średnia krajowa 57%)
jęz. angielski – 97,13% (średnia krajowa 67%)
W klasie 16 osobowej aż 8 uczniów zdobyło 100% punktów jednocześnie z matematyki i j. angielskiego, a 10 uczniów z przynajmniej jednego przedmiotu!
maj 2021
Język polski - 77,14% (średni wynik w woj. mazowieckim to 60%)
matematyka - 82,29% (średni wynik w woj. mazowieckim to 47%)
jęz. angielski - 82% (średni wynik w woj. mazowieckim to 54%)
Nasi uczniowie osiągnęli na pierwszym egzaminie ósmoklasisty wynik plasujący nas w 9 staninie wyników w całej Polsce z matematyki i języka angielskiego, co oznacza, że należymy do 5 % najlepszych szkół w Polsce. Z języka polskiego uplasowaliśmy się w 8 staninie, co oznacza, że należymy do 11 % najlepszych szkół z tego przedmiotu.
maj 2020
jęz. polski - 82% (średni wynik w woj. mazowieckim to 62%)
matematyka - 80% (średni wynik w woj. mazowieckim to 51%)
jęz. angielski - 82% (średni wynik w woj. mazowieckim to 59%)
Podobnie nasze wyniki poprzedniego sprawdzianu szóstoklasisty były jednymi z najlepszych wśród szkół w Polsce.
Nasi uczniowie dostają się do najlepszych szkół średnich. Zdobywają sukcesy w konkursach kuratoryjnych.
Umiemy budować relacje i uczyć kompetencji społecznych oraz osobistych opartych na szacunku, rozwiązywaniu problemów, umiejętności wnoszenia wkładu i poczucia bycia ważnym
W pracy z klasą realizujemy program i idee Pozytywnej Dyscypliny, która poprawia atmosferę między dziećmi, pomagając im rozwiązywać bieżące trudności i czuć się dobrze w miejscu, gdzie spędzają tyle czasu. Dodatkowa godzina wychowawcza pozwala na realizację programu i budowania kompetencji społecznych i osobistych.
Podchodzimy do każdego indywidualnie, w naszej szkole znajdziesz specjalistyczną pomoc psychologiczną, logopedyczną i terapeutyczną
W indywidualnej pracy wychowawczej pracujemy metodą Tutoringu Szkolnego (każdy uczeń od 4 tej klasy wybiera sobie zaufanego nauczyciela, z którym wchodzi w bliższą relację, pracuje z nim, spotyka się regularnie i wyznacza sobie cele nie tylko edukacyjne; tutor spotyka się także z Rodzicami i wspólnie pochyla się nad rozwojem ucznia). Oprócz tego każda klasa ma wychowawcę.
W naszej szkole o problemach rozmawiamy i szukamy najlepszych dla wszystkich rozwiązań
Uczniowie korzystają z telefonów komórkowych zgodnie z regulaminem do tego przeznaczonym – na przerwach uczniowie spędzają czas razem w bezpośrednim kontakcie – smartfony są używane tylko w jasno określonych sytuacjach
W naszej szkole panuje ciepła i kameralna atmosfera – podkreślają to bardzo nasi Uczniowie i Rodzice
Rozszerzamy program nauczania
Klasy 1-3
W klasach I-III uczniowie mają 29 godzin w tygodniu zajęć obowiązkowych (w szkołach publicznych jest to 20 godzin – o 45% więcej), w tym:
18 godzin w tygodniu edukacji wczesnoszkolnej z wychowawcą (w tym 2 godziny dzielone w małych grupach umożliwiające pracę wyrównawczą i pracę nad talentami);
6 godz. tygodniowo języka angielskiego (w tym 2 godziny dzielone w małych grupach umożliwiające pracę wyrównawczą i pracę nad talentami);
3 godziny wychowania fizycznego
1 godzina muzyki
1 godzina zajęć komputerowych (każdego dnia uczniowie pracują z wykorzystaniem )
2 godz. religii dla uczniów, których rodzice deklarują taką potrzebę
Klasy 4-8
Od klasy IV mamy 6 godz. tygodniowo języka angielskiego w małych grupach (2 razy więcej niż w szkołach publicznych)
Od klasy IV prowadzimy drugi język nowożytny – język hiszpański, 2 godz. w tygodniu w małych grupach (w szkołach publicznych dopiero od klasy VII)
Od klasy IV mamy 2 godziny więcej matematyki i 1 godzinę więcej języka polskiego niż w szkołach publicznych (dodatkowo jedna z tych godzin dzielona jest na 2 mniejsze grupy – praca z uczniami zdolnymi i potrzebującymi wsparcia)
Siódma i ósma klasa – możliwość rozszerzenia matematyki, w praktyce oznacza to, że klasa podzielona jest na 2 części i pracuje równolegle na dwóch poziomach – podstawowym i rozszerzonym z 2 nauczycielami; poziom rozszerzony podejmują uczniowie, którzy w dalszych etapach edukacyjnych chcą rozwijać swoje pasje matematyczne
W klasach siódmej i ósmej uczniowie uczestniczą w profilu przedmiotowym - wybierają 1 z 5 przedmiotów z którego będą pisać egzamin poza podstawowymi przedmiotami - mają z tego przedmiotu dodatkową godzinę zajęć
Od klasy IV do VIII mamy średnio o 25 % więcej lekcji w tygodniu w porównaniu z typową szkołą – przeznaczamy więcej czasu na realizację tego samego materiału.
Pracujemy metodami aktywizującymi uczniów, ważna jest wiedza i umiejętności a nie ocena
Pracujemy stosując metody Oceniania Kształtującego, gdzie ważny jest cel lekcji oraz informacja zwrotna podsumowująca 45 minut pracy; uczniowie dostają dokładne wytyczne co będzie sprawdzane podczas pracy klasowej (kryteria sukcesu)
Prace domowe zadawane są z głową – z wyprzedzeniem, nie z każdego przedmiotu, są też prace nieobowiązkowe
Prace klasowe można poprawiać, jest na to przeznaczona specjalna godzina
Kształtujemy kompetencje społeczne i aktywizujemy uczniów
Mamy różne sekcje uczniowskie – wolontarystyczna, dekoratorska, ekologiczna, muzyczna czy organizatorska, w ramach których uczniowie podejmują bardzo różne działania na rzecz społeczności szkolnej i nie tylko,
Podejmujemy inicjatywy klasowe – np. zbiórka klasy na akcję charytatywną, na nowy stół do piłkarzyków dla szkoły lub na wycieczkę klasową,
Podejmujemy inicjatywy wynikające z indywidualnej pracy z tutorem, np. ogródek szkolny
Opiekujemy się i dajemy bezpieczeństwo:
Bezpieczny zamknięty teren dostosowany do uczniów szkoły podstawowej
Świetlica działa w godzinach 7.00-18.00
Budujemy relacje – Rodzice i Uczniowie nam ufają
Rozwijamy pasje i zainteresowania
Bogata oferta zajęć dodatkowych, część z nich mieści się w regularnej opłacie za szkołę
Zajęcia sportowe, plastyczne, teatralne, informatyczne, muzyczne, koła przedmiotowe, zajęcia profilowe w starszych klasach
Ważne są Dzieci
Traktujemy je podmiotowo, szkoła jest miejscem w którym mają czuć się dobrze i bezpiecznie
Słuchamy dzieci i obdarzamy takim samym szacunkiem jak dorosłych, stawiając jednocześnie zdrowe granice
Ważni są Rodzice
Współdziałamy z Rodzicami w wychowaniu i kształtowaniu osobowości uczniów
Rezerwujemy czas na spotkania indywidualne z Rodzicami
Stale pracujemy nad formą komunikacji – comiesięczny newsletter z życia szkoły, ankieta podsumowująca rok szkolny, sprawnie funkcjonujący sekretariat, budowanie oferty zajęć dodatkowych na podstawie ankiet dla rodziców
Prężnie działająca Rada Rodziców
Trzy razy w roku mamy integracyjne spotkania całej społeczności szkolnej - Jesienny Rajd Rowerowy i piknik, Zimowe Spotkanie Świąteczne i Dzień Talentów w maju połączony z piknikiem.
Ważni są Nauczyciele
Regularnie poświęcamy czas na wymianę wzajemnych doświadczeń z pracy z naszymi uczniami w zespołach nauczycielskich i radach pedagogicznych